dinsdag 20 juli 2010

Paardencoaching: Werken vanuit de 'Ti Sento' gedachte.

Ik werk met mijn paarden vanuit de 'Ti Sento' gedachte. Ik hoor je, ik voel je aan en ik vul aan zonder oordeel. Lichaam en geest zijn zo sterk met elkaar verbonden dat ze een eenheid vormen.

Wat ik waarneem bij de persoon of het paard zal ik verwoorden en ik zal vragen of het herkenbaar is.

Zaken die onbewust weerstand oproepen of oorzaak zijn van bepaald gedrag gaan we hiermee onderzoeken, benoemen en erkennen. We gaan de individuele intrinsieke motivaties en waarden nog krachtiger maken op deze manier.

Het fijne van werken met paarden is dat
' What you see is what you get'.
Dat kan soms confronterend zijn, maar is wel heel duidelijk en ook altijd zonder oordeel, hierdoor is het makkelijker te accepteren en/of erkennen. Door op deze manier te communiceren bouw je een relatie op met een zelfverzekerd, intelligent en volkomen zelfbewust dier en dat helpt ons deze kwaliteiten ook eigen te maken.

Tijdens een coaching geef ik geen kant en klare oplossing voor je 'probleem' of je thema. Het is een investering in je kracht en je eigen ontwikkeling. Er worden zaken uit het onderbewuste zichtbaar voor je gemaakt door middel van de paarden. Daar kan je vervolgens mee aan de slag of hierdoor komt er soms automatisch een beweging op gang.

Door middel van spiegelen met het paard (of paarden) vestigen we de aandacht op het lichaam, op gedachten, op gevoelens en emoties, maar ook op het weer vrij kunnen denken zonder oude projecties, illusies of vermijdingsgedrag. Moeilijke periodes kun je overleven, maar je kunt er zeker ook veel kracht uit putten om verder te gaan. Dat is wat we laten zien en wat je tijdens een paardencoachingssessie gaat ervaren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten