dinsdag 13 januari 2015

CV-Coaching als Intermediair


De afgelopen jaren is het concept van het oefenveld eigenlijk gewoon spontaan binnen
CV-Coaching ontstaan en gegroeid. Verschillende startende paardencoaches boden regelmatig aan om me te ondersteunen bij workshops en/of teamactiviteiten en vroegen of ze eens mee mochten kijken bij een individuele sessie bij mijn paarden. Ook kreeg ik wel eens de vraag of ik eens wilde komen kijken of ze zelf wel een geschikt coachpaard hadden en/of ik dan ook eens op hun eigen locatie met hun eigen paard als ruggensteun aanwezig wilde zijn bij hun eerste stappen als paardencoach. Zo gezegd zo gedaan en hiermee was het begin gemaakt van 'het Oefenveld van CV-Coaching'.

Eind 2014 legde ik echter m.b.v. mijn paarden zelf ook ineens op bewust niveau de link tussen deze ontwikkelingen van CV-Coaching en het levenswerk van mijn vader bij het ROI waar hij een van de grondleggers van was. Inmiddels heet het ROI na een fusie en zijn overlijden voortaan 'Opleidingsbedrijf Installatiewerk Nederland', maar het oorspronkelijke idee van mijn vader staat nog steeds als een huis binnen deze landelijke organisatie. Namelijk: Opleidingsbedrijf InstallatieWerk Nederland zorgt voor voldoende instroom van vakbekwaam personeel in de installatiebranche. InstallatieWerk is met 3.500 leerlingen en 2.000 aangesloten bedrijven de grootste opleider in de installatiebranche.

Dit gaat natuurlijk wel om een compleet ander vakgebied, maar het gaf mij direct nog meer inspiratie om het oefenveld verder en steviger neer te gaan zetten. Bovendien gaf het me ook de drang om in de papieren van mijn vader te duiken van het ROI. Op internet op zoek te gaan naar het ROI. Maar het inspireerde me ook om eens in gesprek te gaan met zijn collega en medeoprichter van het ROI vorige week in Breda. Dit resulteerde vervolgens weer in een warm weerzien en een ochtend fijne herinneringen ophalen over mijn vader en zijn levenswerk, maar gaf dus ook direct nóg meer inspiratie en focus voor mijn eigen oefenveld!

In 2015 krijgt mijn oefenveld daarom stap voor stap steeds verder vorm. Ik wil verder gaan met contact en verbinding te maken tussen de startende paardencoach en de klant. Hierbij zorg ik voor de locatie, de paarden en de persoonlijke begeleiding van zowel de paardencoach als de klant. De startende paardencoach mag meekijken met mijn manier van werken en/of direct zelf aan de slag als paardencoach met ruggensteun van mij.

Mijn gewaagd doel is om een praktijkveld neer te zetten waar ervaringsgericht geleerd kan worden en waar men gewoon gaat doen!

Ik wil aan de slag met de belemmerende overtuiging: 'Ik heb het nog nooit gedaan…'
van zowel de paardencoach als de klant!

Voor meer info en data zie:
http://www.cv-coaching.blogspot.be/2014/12/het-oefenveld-2015.html

Stap voor stap krijgt het dus meer vorm en dat maakt me enorm enthousiast!

Mijn passie voor paarden en het oefenveld zal ik dit jaar dan ook enthousiast blijven delen en ik nodig je van harte uit om het zelf ook eens te komen ervaren.

Graag tot ziens en van harte welkom in het Oefenveld van CV-Coaching!

Charlotte van Iersel
info@cv-coaching.nl




Geen opmerkingen:

Een reactie posten