vrijdag 8 april 2016

Lezing 19 april VNUD

Lezing Paardencoaching VNUD

Vrouwen Netwerk Utrecht Domstad

 Wie is Charlotte van Iersel? 

Ik ben Charlotte van Iersel, 38 jaar, getrouwd met Gunter, moeder van onze prachtige dochter Juliette. Een super grote dierenvriend met in het bijzonder een grote liefde voor paarden. 


De spiegel die paarden ons voorhouden als we met ze in verbinding gaan maakt het onmogelijk om niet aan persoonlijke ontwikkeling en aan verandermanagement te doen. De kracht, de energie en de inzichten die ze ons geven op, na of voor 'defining moments' in ons leven maakt dat ik dit vol enthousiasme met jullie wil delen. Ik ben heel dankbaar dat ik dit werk als paardencoach mag doen en ik hoop op deze manier een bijdrage te leveren aan de bekendheid van dit prachtige vakgebied. Ook hoop ik anderen te inspireren om met paardencoaches samen te gaan werken of juist jou uit te dagen om het zelf ook te worden. 


Over het algemeen werk ik thuis en op locatie vooral met bejaarde paarden. De reden dat ik dit doe is omdat ik aan mijn eerste eigen paard Vlerk enorm veel te danken heb. Hij heeft mij letterlijk en figuurlijk heel wat jaren gedragen. Ook vormt hij met mij de basis en de blauwdruk van mijn bedrijf CV-Coaching. Helaas is hij op 31 jarige leeftijd op 1 maart 2012 met zijn hoofd op mijn schoot overleden. Het intense en waardevolle contact met hem, zijn rust, zijn vertrouwen, de veiligheid en de wijsheid van zijn bejaarde ziel heeft me enorm geïnspireerd om namens CV-Coaching ook jaarlijks een bijdrage te leveren aan het rusthuis voor bejaarde paarden van Stichting de Paardenkamp. Een organisatie waar ik ook heel graag mee samenwerk en die ik inclusief alle paarden en medewerkers een heel warm hart toedraag. 


 Wat kom ik vertellen? 

Ik kom jullie vertellen hoe paarden en persoonlijke ontwikkeling altijd een rode draad vormen in de keuzes die ik maak m.b.t. mijn opleidingen en mijn CV. Hoe de belemmerende overtuiging van mijn ouders:

'Schat, met paarden kun je je brood niet verdienen!' me na hun plotse overlijden juist gedreven heeft om het tegendeel waar te maken. Ook zal ik jullie dan meteen vertellen dat die belemmerende overtuiging ook nu nog af en toe tegen-intuïtief-handelen&denken vereist van mij, omdat deze liefdevolle overtuiging van mijn ouders nu eenmail zit vastgebakken in mijn systeem. Het helpt me dan altijd enorm om deze overtuiging direct te koppelen aan een andere overtuiging van mijn ouders namelijk 'Droom een leven of leef je droom!'. 

Vervolgens wil ik jullie meenemen in de principes en de kracht van de kudde. Hoe je dit kan vertalen en/of als metafoor gebruiken als het gaat om de groepsdynamiek in een klas of in een team of in een familiesysteem of in een complete organisatie. Ook deel ik graag een aantal situaties uit mijn praktijk met jullie en zal ik vertellen over de drie basisprincipes van systeem opstellingen: 

binding, ordening en balans in geven en nemen 

En natuurlijk is er ruimte voor vragen tussendoor en achteraf. Ik kijk er in ieder geval enorm naar uit om dit voor en met jullie samen te mogen doen. 


Waar is het?
Het Oude Tolhuys
Weg naar Rhijnauwen 13-15
3584 AD Utrecht

Aanmelden kan via:

Bedankt voor deze kans en graag tot ziens op 19 april. 

 Vriendelijke groet, 

Charlotte van Iersel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten