vrijdag 9 september 2011

Charlotte en Vlerk samen in beeld op youtube

Om een indruk te geven hoe paardencoaching kan gaan, ben ik zelf eens met mijn camera in de wei gaan staan bij Vlerk.

Ik ben gewoon gaan staan en wilde ervaren hoe Vlerk op mijn aanwezigheid zou reageren op dat moment en hoopte dat ik dit dan ook zo enigzins zou kunnen vangen in beeld en geluid met mijn camera.

Op bewust en onbewust gedrag van mij wordt namelijk altijd direct gereageerd door Vlerk en mijn andere paarden. Hetzelfde telt voor deelnemers die de wei inlopen bij mijn paarden.

Het volgende filmpje op Youtube is het resultaat van genoemde momentopname.

YouTube Titel: CV-coaching: Charlotte en Vlerk 2011

Voor mij is persoonlijk helder wat er gebeurd en wat de actie & reactie van ons me te vertellen hebben daar in de wei.

Dat is paardencoaching voor mij. Puur jezelf zijn en met dezelfde zachte ogen als die van het paard waarnemen hoe hij op je reageert. Dit voelt vervolgens namelijk nooit als oordeel, maar geeft toch op een fijne manier feedback voor jezelf en de situatie van dat moment.

Het kan zijn dat je antwoord krijgt op een bepaalde vraag of thema. Het kan ook zijn dat je gevoel door de paarden bevestigd wordt m.b.t. een bepaald onderwerp. Je kan ook op zo'n moment in staat worden gesteld door de paarden om bepaalde zaken bewust te (h)erkennen die voorheen onbewust speelden en/of invloed hadden op je gedrag. Dit kans soms doordat de paarden een bepaalde positie innemen die vergelijkbaar is met een familieopstelling of organisatieopstelling volgens de principes van Bert Hellinger.

Zoals je ziet kan dit zonder woorden en is het heel persoonlijk wat de deelnemer er vervolgens voor waar uit meeneemt of hoe en met welke emotie dit wordt geïnterpreteerd.

Paardencoaching is echt iets dat je het beste zelf kan ervaren.

Gewoon doen dus en niet te veel over nadenken vooraf, maar puur zijn en ondergaan wat er (soms letterlijk) op je afkomt :)

Het inwerken volgt later vanzelf in je systeem en het effect wordt meteen helder de dagen, weken en maanden erna!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten