zaterdag 3 december 2011

Onze Kleine Zelfstandige met Paarden




´Kan ik zelf!´


Dat was volgens mijn ouders standaard mijn eerste zin toen ik net begonnen was met praten. Mijn vader noemde me dan ook altijd ´Onze Kleine Zelfstandige´.

Een van mijn eerste woordjes was ´paard´. Grappig dat ik er dan toch nog 34 jaar over doe om mijn ziel te volgen en zelfstandig ondernemer met paarden te worden!

De eerste stap in dit proces werd voor mij de juiste opleiding vinden en veel kijken naar paardenmensen die op natuurlijke wijze met hun paarden omgaan op youtube o.a., maar natuurlijk ook in mijn eigen omgeving. Eigenlijk heb ik door voor Vlerk op zoek te gaan naar een stal waar hij op natuurlijke wijze zijn oude dag kon slijten de belangrijkste stap al 8 jaar geleden gemaakt!

De tweede stap werd ´gewoon doen´ en ´ervaren´ wat paardencoaching is en hoe deelnemers het ervaren. Maar ook de rol als coach ervaren was geheel nieuw voor mij. Was ik in staat om de juf in mij los te laten en de deelnemers zelf in verbinding te brengen met hun eigen ziel bij de paarden?

De derde stap werd de link met Achmea leggen. Ik wilde het bedrijf waar ik werk betrekken bij mijn persoonlijke ontwikkeling om de balans in geven en nemen goed te houden. Ik mocht me van Achmea ontwikkelen tot paardencoach en ik wilde daarvoor teruggeven wat ik leerde. Ik ben toen op individueel niveau en op team niveau sessies bij mijn paarden gaan verzorgen voor Achmea.

De vierde stap kwam toen heel natuurlijk via mond op mond reclame. Doordat ik overal waar ik kwam begon te vertellen wie ik ben en wat ik met mijn paarden doe, kreeg ik ook steeds vaker verzoeken van mensen buiten Achmea. Heerlijk om op deze manier verder te mogen groeien en de ander onvoorwaardelijk iets te mogen geven vanuit mijn passie.

De vijfde stap is de fase waar ik nu in zit en waarin ik voel dat ik als ´Kleine Zelfstandige met Paarden´ nu sterk op eigen benen mag gaan staan buiten Achmea. De verbinding zal blijven bestaan en de link met het Achmea DiVA netwerk ook. Maar nu is de tijd gekomen om mijn vleugels wat verder uit te gaan slaan. Verbinding te gaan zoeken met andere zelfstandig ondernemers. Aan de slag te gaan met mijn creativiteit en zo naast individuele- en teamsessies ook te komen tot leuke vernieuwende workshops.

Daarom vandaag eens gaan kijken op:
http://www.kvk.nl/lokale-informatie/brabant/advies--ondersteuning/startersdagen/startersdag-2011-evoluon-eindhoven/tien-stappen/

Dat geeft al een hele Things To Do lijst, waar ik maar eens mee aan de slag ga.

En ik ga me ook maar eens goed buigen over mijn ondernemingsplan met behulp van:
http://www.kvk.nl/ondernemen/bedrijf-starten/een-ondernemingsplan-maken/?refererAliasStat=ondernemingsplan

Here we go!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten