maandag 16 december 2013

Kerstgedachte CV-coaching 2013: Leef je Droom!


Wanneer ik aan iemand denk die zijn of haar dromen waar maakt, dan zie ik iemand voor me waarvan de ogen gaan schitteren als hij of zij hierover praat. Ik zie een stralend gezicht van iemand die in zijn of haar kracht gezien wordt door een ander. Ik zie iemand die het lef heeft om zijn of haar hart te volgen en er klaar voor is om zichzelf te overtreffen. Ik zie iemand die ontroerd is wanneer een ander benoemd vertrouwen in die droom te hebben. Ik zie ook iemand met angstzweet op het voorhoofd, omdat het ook kan betekenen dat er uit de comfortzone moet worden gestapt. Ik zie iemand kleiner worden uit respect en eerbied voor een ander die ook bewust gekozen heeft om zijn of haar droom te leven. Ik zie iemand een diepe buiging maken uit dankbaarheid voor de mensen en omstandigheden die hem of haar tot dit punt gebracht hebben. En ik zie iemand die er klaar voor is om aan het werk te gaan...



Het blijft bijzonder om te zien hoe paarden bij een thema als bijvoorbeeld 'je droom leven' in beweging komen voor ons. Het kiezen van je eigen plek in de kudde, het overzien van je deel in dit geheel helpt ons altijd al een heel eind op weg. Op het juiste moment de juiste interventie. Soms is dit een beweging door de paarden of soms een vraag van mij. Het gaat om maatwerk in het moment. De deelnemers laten zoeken naar de juiste balans in denken en voelen, maar ze vooral eerst laten 'landen' in het 'hier en nu'. Dat is de uitdaging en waar toeval niet meer bestaat, maar waar de antwoorden op onze coachvragen ons mogen toe vallen.




Namens Liberty, Amor, Dotje, Nisco, Pino & Rusty, de paarden van Stichting de Paardenkamp en de paarden van manege van Loon wens ik iedereen warme en liefdevolle feestdagen! Bedankt dat we in 2013 heel eventjes onderdeel mochten zijn van jouw/jullie systeem!


Graag tot ziens in 2014!

Veel liefs,
Charlotte van Iersel
www.CV-coaching.nl



1 opmerking: