woensdag 24 februari 2016

3PK Kennishuis voor Paardencoaches presenteert:





Proeverij ‘De Praktijkwaaier’

Nieuwsgierig naar een handig hulpmiddel in je werk als paardencoach? De praktijkwaaier is ontwikkeld door vakgenote Charlotte van Iersel en bestaat uit 71 kaarten vol inspiratie, individuele en teamopdrachten, emoties en fysieke gevoelens en wat ze betekenen. De praktijkwaaier is geboren vanuit de persoonlijke behoefte van Charlotte. “Ik wilde iets hebben om mee te kunnen nemen naar mijn klanten. Iets dat ik uit mijn handtas zou kunnen halen om zichtbaar te maken wat ik nou eigenlijk concreet met mensen en paarden doe.” Charlotte heeft de zachte ogen van haar paarden Vlerk, Liberty, Amor, Dotje en Nozem gekozen om verschillende thema's weer te geven. “Ik behoud de vrijheid om een perspectief te kiezen waarmee ik op dat moment met die persoon of dat team werk.”

Waarom is deze Proeverij de moeite waard?
De Praktijkwaaier kan je inspireren, op nieuwe ideeën brengen en behulpzaam zijn bij de uitoefening van je vak. De Praktijkwaaier is daarnaast geschikt als je in
‘Het Oefenveld’ wil stappen en voor jezelf wil onderzoeken welke manier van paardencoaching bij jou past; op gedragsmatig, intrapsychisch of systemisch niveau. Hierdoor kan Charlotte met je meedenken als het gaat om jouw persoonlijke ontwikkelbehoefte. ”Jouw voorkeur wordt namelijk direct zichtbaar wanneer je een opdracht uit de praktijkwaaier met een deelnemer gaat uitvoeren in ‘Het Oefenveld’. Bovendien biedt deze proeverij je een unieke kans om met de bejaarde paarden van Stichting De Paardenkamp samen te werken.
Details
Datum: 26 april 2016
Tijd: van 13:00 tot 16:30 uur
Locatie: Stichting De Paardenkamp in Soest Kosten:
40,- ex 21% btw
Aantal deelnemers: maximaal 40

Aanmelden:
Aanmelden kan via het
aanmeldformulier op de website: 
http://www.3pk-kennishuis.nl/pagina/95/Aanmeldformulier/
Graag tot 26 april! Inge Kroesen www.3pk-kennishuis.nl
page1image16064 page1image16224 page1image16552 page1image16712
Gasttrainer: Charlotte van Iersel
Mijn grote liefde voor mijn bejaarde paard Vlerk vormt de basis van mijn bedrijf CV-Coaching.
De C staat voor Charlotte en de V voor Vlerk. Gewoon lekker praktisch en hiermee gingen Vlerk en ik direct van start! Ik weet nog dat ik direct na mijn eerste opleidingsdag bij Bureau Wind mezelf huiswerk gaf en mensen zocht om op te oefenen. Ik kreeg hiervoor binnen Achmea (het bedrijf waar ik toen werkte) alle vrijheid en kon hierdoor volop Ervaringsgericht leren en gewoon doen!

De vervolgopleidingen, trainingen en workshops die ik daarna bij Bureau Wind en 3PK heb gevolgd, heb ik steeds gekozen op basis van hetgeen zich aandiende in mijn coachpraktijk. Toen ik daarnaast ook steeds vaker de vraag kreeg of men als (startende) paardencoach met mij mee mocht kijken, ontstond het idee in 2014 voor 'Het Oefenveld'. In ‘Het Oefenveld’ geef ik anderen een plek om Ervaringsgericht te leren en gewoon te gaan doen. Ik regel de deelnemers, een locatie en de paarden en vervolgens kunnen startende en ervaren paardencoaches instappen in 'Het Oefenveld' om meer vlieguren te maken en praktijkervaring op te doen.
In 2015 wilde ik iets maken dat handig mee te nemen is voor mezelf, waar ik praktisch mee aan de slag zou kunnen gaan en wat ik ook nog met anderen zou kunnen delen.
Dat werd dus de Praktijkwaaier!



 



Recensie Gunter (echtgenoot Charlotte):
'Als je de praktijkwaaier helemaal leest, dan heb je al een halve coaching gehad.'

page2image14328 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten