donderdag 15 januari 2015

Het Oefenveld & Stichting de Paardenkamp


Vandaag stond er een bespreking op het programma tussen Stichting de Paardenkamp en CV-Coaching m.b.t. 'Het Oefenveld 2015'.

Omdat ik zelf mijn bedrijf CV-Coaching ben gestart met mijn bejaarde paard Vlerk draag ik deze Stichting voor bejaarde paarden een zeer warm hart toe. Telkens als ik in Soest één van de drie locaties van de Stichting op loop raakt het me hoe goed alle paarden er uit zien en hoe tip top alles in orde is. Ook het enthousiasme, de betrokkenheid en de sfeer die binnen deze Stichting heerst kan ik eigenlijk alleen maar als zeer uniek en heel warm beschrijven!

Omdat mijn oude Vlerkje en de paarden van deze Stichting hun diensten al hebben bewezen als bejaard coachpaard wil ik dit ook delen met anderen. Ik wil mensen bewust maken van het feit dat een paard of pony ons enorm veel over onszelf kan vertellen. Eigenlijk geeft het paard ons al enorm veel informatie over ons zelf wanneer we onze plek kiezen in de wei of wanneer we contact met ze willen maken. Ook als rijden dus niet meer mogelijk is blijven ze zeer waardevol omdat hun gedrag en/of hun reactie op ons zeer waardevol is.

Vol enthousiasme kan ik hier dan ook alvast meedelen dat er komend jaar in ieder geval een aantal dagen uit de agenda van 'Het oefenveld 2015' plaats zullen gaan vinden op locatie de Birkhoeve van Stichting de Paardenkamp in Soest.

Wil je praktijkervaring op doen als startende paardencoach?
Heb je zelf geen locatie en/of paarden?
Vind je het lastig om zelf klanten te vinden?
Zou je graag eens met de paarden van deze Stichting in Soest werken?
Wil je zelf eens een coaching ervaren met behulp van paarden?
Dan ben je van harte welkom om je via info@cv-coaching.nl in te schrijven in 'Het Oefenveld 2015'.

Voor meer informatie over 'Het oefenveld 2015 van CV-Coaching' kun je kijken op mijn persoonlijke blog of specifiek in deze link:
http://www.cv-coaching.blogspot.be/2014/12/het-oefenveld-2015.html

Als boegbeeld voor dit blog koos ik bovenstaande foto van het oude politiepaard Eric uit Amsterdam. Op deze foto kwam hij net bij De Paardenkamp van zijn pensioen genieten. En vandaag tijdens mijn bezoek had hij 'toevallig' ook nog een andere belangrijke en zeer waardevolle rol op zijn oude dag.

Een dame van 84 jaar die al jaren donateur van Stichting de Paardenkamp was kreeg onlangs te horen dat zij niet meer lang te leven heeft. Haar inmiddels overleden echtgenoot en zij waren jarenlang actief geweest bij de politie en nu had zij nog 1 wens: Knuffelen met een politiepaard en een bezoek brengen aan Stichting de Paardenkamp. 
Stichting Ambulance Wens Nederland http://www.ambulancewens.nl en Stichting de Paardenkamp http://www.paardenkamp.nl maakten deze bijzondere wens mogelijk. Zo maakte oud politiepaard Eric op zijn oude dag wederom enorm veel indruk op alle betrokkenen in zijn omgeving in dat moment.
En iedereen was vrij om deze ervaring te interpreteren vanuit zijn of haar eigen perspectief.

Enorm dankbaar ben ik dat ik vandaag onderdeel van deze bijzondere verbinding mocht zijn.
Het was een ervaring die ik niet snel zal vergeten en die enorm veel indruk op mij heeft gemaakt.


Stap jij in 2015 als coach of deelnemer  'Het Oefenveld' in? 
Dan steun je daar  Stichting de Paardenkamp & Stichting Ambulance Wens Nederland mee.

Graag tot ziens en van harte welkom!

Charlotte van Iersel
info@cv-coaching.nl


Geen opmerkingen:

Een reactie posten