vrijdag 27 augustus 2010

DE KRACHT VAN EEN IDEAAL

De kracht van een ideaal ligt in zijn onbereikbaarheid. Als het bereikbaar was, was het immers geen ideaal maar een doel. Juist omdat het ideaal zo ver weg ligt, is het geschikt om de richting/koers aan te geven, zoals de Poolster de zeevaarders het noorden wijst.

Hoe leef ik mijn droom?

Als eerste ga ik mijn KOERS bepalen:
Kwaliteit wil ik leveren als paardencoach.
Openheid in wat ik doe, voel en denk.
Engagement met mens(en) en paard(en) in het nu.
Respect voor ieders verhaal en emoties en het gehele systeem wat wordt opgesteld.
Samenwerken naar een ideaal een verandering en/of een beweging die op gang mag komen.

De vier elementen van succes: talent, vaardigheid, blijven proberen en geluk.
Met talent ben je geboren, vaardigheid kun je ontwikkelen, proberen is inwendige vastberadenheid of lef en geluk is synoniem aan werk en komt tot stand wanneer voorbereiding en kans elkaar ontmoeten.

Ik zeg wat ik doe en ik doe wat ik zeg onder begeleiding en in samenwerking met mijn paarden.

Merci Vlerk en Liberty en alle andere paarden voor bovenstaande lessen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten