zondag 23 september 2012

CV-Coaching & Verkoop + Aankoop Paard.

De verkoop en de aankoop van een paard blijkt soms nog best lastig.
Wanneer dit soepel verloopt en beide partijen hebben hier een goed gevoel bij dan komt dit altijd ten goede van het paard.
Daarom ben ik dankbaar dat ik in onderstaande beschreven situatie de verbinding tussen koper en verkoper tot stand mocht brengen, waardoor er weer een paard een fijne nieuwe thuis heeft gevonden!

Pleun en Verrocchio


Afhankelijk van het type mens dat je zelf bent stel je jezelf misschien onderstaande vragen bij de aankoop van je eerste paard:

Wat vind ik een mooie kleur voor een paard?
Wat vind ik van de naam?
Wil ik een groen of juist een ervaren paard?
Vind ik de stamboekpapieren belangrijk?
Wat wil ik er voor uitgeven? Tot welke prijs wil ik gaan?
Hoe groot is mijn droompaard?
Hoe is het karakter van het paard? Past dit wel bij mijn eigen karakter?
Hoe zit het met het temperament van het paard?
Is er sprake van stalgebreken en hoe ga ik daar mee om?
Hoe voel ik me bij de verkopers van het paard?
Wat moet het paard voor mij allemaal kunnen?
Wat wil ik er zelf allemaal mee gaan doen?
Wil ik mijn toekomstige paard veel op stal zetten of liever de hele dag in de kudde in de wei?
Heeft een verandering van stal/leefomgeving en leefpatroon veel effect op het gedrag van mijn paard?
Wat heb ik allemaal nog meer nodig en wat gaat me dat allemaal kosten?
Hoe zit het met de verzekering?
Wat geef ik het paard te eten?
Hoe beloon ik mijn paard?
En ga zo maar door.............
Ilse en Verrocchio


Ook als verkoper zit je natuurlijk met een aantal vragen:

Wie komt er mijn paard kopen?
Wat zijn het voor mensen?
Wat gaan ze er straks allemaal mee doen?
Op welke stal komt mijn paard straks terecht?
En zo verder........

Ilse en Verrocchio

Enfin heel wat vragen en er zullen vast nog veel meer vragen bij je opkomen wanneer je ervoor kiest om voor het eerst een paard te verkopen of juist aan te schaffen.

Een tijdje geleden vroeg Ilse mij daarom om coaching bij de aankoop van haar eerste paard.
Ze kon me al wat antwoorden geven op bovenstaande vragen en hierdoor had ik al wel een beeld welk paard er bij haar zou kunnen passen.

 
 
Charlotte en Verrocchio

Vrij snel kwam er toen een paard op haar pad via mij. Toevallig kende ik dit leuke paard voor haar en kon haar er daarom al wat meer over vertellen.  We planden op korte termijn een bezoekje om te zien of de klik er ook daadwerkelijk was.

Van de eigenaresse Pleun kregen we alle ruimte om op onderzoek te gaan. Ilse mocht een aantal keer komen kijken en op haar eigen tempo een beslissing nemen, maar dezelfde ruimte was er ook voor Pleun.

 
 
Eva en Verrocchio & Charlotte

Beide dames waren bekend met mijn manier van werken met CV-coaching. Zo ontstond er op een natuurlijke  en respectvolle manier bij de verkoop van deze merrie ruimte voor afscheid tussen Pleun en Verrocchio en ruimte voor een nieuwe start tussen Verrocchio en Ilse. Intussen staat Verrocchio nu 2 dagen op haar nieuwe stal bij Ilse en haar dochter Eva en stelt ze het super goed! Pleun en Ilse houden op een fijne manier contact en hebben voor altijd een speciaal plekje in hun hart voor dit lieve paard.

Ilse en Verrocchio & Eva

Lieve Pleun bedankt voor de rust en ruimte die je Ilse en Eva hebt gegeven om tot deze beslissing te komen en Ilse en Eva heel veel geluk met jullie prachtige merrie Verrocchio!


Ilse en Verrocchio

Geen opmerkingen:

Een reactie posten