vrijdag 21 september 2012

De verbinding tussen psyche, hersenen en orgaan.

De laatste tijd komen er steeds meer voorbeelden op mijn pad die me laten zien dat het huidige medische systeem niet altijd de juiste weg hoeft te zijn voor iedereen. Soms heeft de medische wetenschap namelijk geen antwoorden op klachten die er wel degelijk blijken te zijn.

Ook hoor je soms in je omgeving verhalen dat iemand bewust niet kiest voor behandeling en dan ineens op onverklaarbare wijze steeds gezonder wordt en soms zelfs helemaal de 'ongeneeslijke' situatie te boven komt. Zo las ik deze week o.a. op Niburu.nl ook het verhaal van deze opa:
http://www.niburu.nl/gezondheid/opa-geneest-van-ongeneesbare-kanker-door-dieetaanpassing.html

En vandaag kwam er ineens 'toevallig' in mijn bijzijn een gesprek opgang over Dr. Ryke Geerd Hamer. Hij beschrijft exact de medisch-biologische samenhang van het levende organisme, als eenheid van psyche, hersenen en orgaan. Alle gebeurtenissen van psyche en orgaan zijn door de hersenen volgens hem verbonden en worden daar gecoördineerd. Het gaat om een empirische natuurwetenschap - gebaseerd op 5 biologische natuurwetten waar ik me heel goed mee kan verbinden. Hij heeft het over dramatische conflict beleving met een moment van psychische isolatie daarop volgend. Dus de heftige conflict beleving werd vastgehouden en er was niemand om mee te praten.......

Als men zich de biologische natuurwetten eigen heeft gemaakt, dan zijn de volgende consequenties te voorzien:
Men is minder ontvankelijk voor ziektes;
  • Men kan zelf ziektes in een vroegtijdig stadium herkennen, voorspellen en oplossen;
  • Men krijgt een andere kijk op het leven en de herstellende vermogens van alles wat leeft, zoals ook van het eigen lichaam;
  • Men wordt met vertrouwen ouder, wetende dat men niet hoeft te lijden in of met gebreken;
  • Men is in staat, andere mensen te helpen bij voor hen onoverkomelijke zaken;
  • Men is in staat, zichzelf en daarbij zijn medemens beter te begrijpen;
  • Men ziet de wereld en onze samenleving in een ander daglicht.
Dit ligt voor iedereen binnen handbereik. Het is geen moeilijke materie en men hoeft geen onderscheidingen te hebben of te halen.
Alleen interesse en een beetje tijd. Het moeilijkste is het, om de eerste stap te zetten. De deur te openen naar en voor een revolutionair nieuw inzicht betreffende "ziekte" en alles wat daar mee samenhangt, door bereid te zijn alle in ons gevestigde opvattingen dienaangaande te heronderzoeken. De rest gaat bijna vanzelf.
Voor meer info kijk gerust eens op http://www.gnm-nl.be/

Bewondering heb ik voor deze man, omdat hij ook zijn eigen droom wist waar te maken.
Het was de droom van Dr. Hamer om met de inkomsten die hij uit zijn patenten ontving een artsenpraktijk voor arme mensen in Zuid-Italië te beginnen, zonder geld voor consulten te vragen.


Ik vraag me af met bovenstaande in gedachten hoe Systemische Paardencoaching of 'Lezen van de Gestalt' met behulp van paarden hier op aan zou kunnen sluiten?

Ik ben benieuwd wat het verdiepingsblok van Bureau Wind me de komende maanden gaat brengen!

http://www.wind.nu/index.asp?p106r06=EL

of
http://www.paardencoaching.net/2012/06/verdiepingsblok-lezen-van-de-gestalt-in.html#!/2012/06/verdiepingsblok-lezen-van-de-gestalt-in.html
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten